Verwerken van administratie kost Belg meer dan 2 weken per jaar: dat kan anders!

De Belg is niet tuk op het verwerken van zijn papierwerk. Dat blijkt niet alleen uit mijn organizing praktijk, waar ik dagdagelijks gezinnen en bedrijven coach bij het organiseren van hun administratie, maar ook uit een enquête van Doccle bij meer dan 1000 Belgische gezinnen. Doccle voerde de bevraging uit naar aanleiding van de Digitale Week, die loopt van 20 oktober tot 5 november 2017.

Enkele opvallende bevindingen uit de enquête:

  • Het verwerken van de administratie kost de Belgen meer dan twee volle werkweken per jaar.
  • De Belgen betalen elk jaar 160 miljoen euro aan boetes voor te laat betaalde facturen.
  • De Belg is gemiddeld 1,6 uur per week bezig met zijn administratie.
  • Hoe digitaler, hoe minder tijd er wordt gespendeerd aan de administratie.

Minder tijd besteden aan je administratie? Het kan!

Minder tijd besteden en geld verliezen aan het verwerken van je administratie? Het kan! – Gelukkig maar. En het goede nieuws is, dat je heus geen administratief talent hoeft te zijn om je (papieren) zaken op orde te hebben.

Maar je persoonlijke administratie is meer dan een hoopje papieren. Denk maar eens hoe het voelt als je door slordigheid veel meer hebt moeten betalen dan eerst gedacht. Dat raakt je diep.

Als professional organizer die dagdagelijks mensen coacht bij het organiseren van papierwerk (en spullen), thuis of op de werkplek, geef ik je in mijn blogpost ‘Grip op je persoonlijke administratie in vijf eenvoudige stappen’ graag enkele gouden tips om minder tijd aan je administratie te besteden.

Ga zeker aan de slag met mijn adviezen. Je bespaart er geld mee, je wint veel tijd en creëer weer rust in je hoofd!

Organiseer je persoonlijke administratie samen met Barking Dogs

Grip op je persoonlijke administratie in vijf eenvoudige stappen - tips van organizing expert Sara Van Wesenbeeck - barkingdogs.beEindelijk je persoonlijke organisatie op punt krijgen? Een systeem op maat aangereikt krijgen waardoor jij er niet veel tijd meer aan hoeft te besteden? Nooit meer moeten zoeken naar verloren gelegde documenten?

Pak het aan samen met Barking Dogs en organizing expert, life & business coach Sara Van Wesenbeeck:

Maak nu een afspraak voor een gratis kennismakingsgesprek.

We bijten niet!

 

Over de auteur: Life & business coach - Professional organizer - mediator - spreker - auteur Sara Van Wesenbeeck @ Barking DogsSara Van Wesenbeeck is life & business coach, erkend bemiddelaar bij arbeidsconflicten, professional organizer, spreker en auteur. Ze coacht managers, executives, ondernemers, artsen en specialisten, onderwijspersoneel, individuen en gezinnen bij het realiseren van een leven met minder stress, een betere worklife-balans en meer kwali-tijd. Sara is auteur van Het handboek voor de spitsuurvrouw, Het slimme organizing boek,Het slimme budgetboek en Rust in je huis en je hoofd en een veelgevraagd expert in de media in binnen- en buitenland. Sara Van Wesenbeeck en Barking Dogs zetten je in de juiste versnelling voor effectief, gelukkig, gezond en succesvol leven en werken.
Contacteer Barking Dogs en Sara Van Wesenbeeck. We bijten niet! www.barkingdogs.be.
(c) Foto: Shutterstock – Image Flow